Dag van de palliatieve zorg

dag van de palliatieve zorg

Vandaag is het de Internationale dag van de palliatieve zorg. Dit betekent extra veel aandacht voor de hospices en andere instellingen en organisaties die zich bezig houden met de zorg voor mensen in de laatste levensfase.
Normaal gesproken houden we een ruime open dag op de dag van de palliatieve zorg. Dit jaar doen we voorzichtig en hebben we door de hele week heen een aantal rondleidingen georganiseerd. Mensen konden zich daarvoor opgeven omdat we niet teveel mensen in één keer kunnen rondleiden in ons gebouw. Het is vandaag niet meer mogelijk u op te geven voor een rondleiding. Als u op zoek bent naar zorg kunt u altijd een afspraak maken voor een persoonlijke rondleiding.

Branchemeeting

Een vast onderdeel van de week van de palliatieve zorg zoals wij deze week zijn gaan noemen, is de Branchemeeting. Een evenement voor zorgprofessionals in onze regio over een thema dat raakt aan de palliatieve zorg. Branchemeeting 2020 hielden we afgelopen donderdagavond online. Zo’n 50 mensen waren aanwezig en hoorden een lezing van mevrouw Ruth Keuning van de Helen Downling Academie. Het thema was ‘Mentaal Fit’.
De aard van het werk van zorgprofessionals en vaak ook de persoonlijkheid van de professionals maakt dat er meer gezorgd wordt voor een ander dan voor zichzelf. En in deze tijd van corona met alle onzekerheden en risico’s van dien is extra lastig maar ook extra belangrijk om mentaal fit te blijven.

Interview Reformatorisch Dagblad

Medewerkers van ons hospice zijn in de afgelopen week geïnterviewd door het Reformatorisch Dagblad. Op zaterdag 10 oktober verscheen een artikel in het RD maar ook een mooie video waarin heel duidelijk word uitgelegd wat de palliatieve zorg nu eigenlijk inhoudt. Naast onze mederwerkers en een van onze gasten komt ook Sander de Hosson aan het woord. Het artikel kunt u hier lezen als u een abonnemet hebt. Het filmpje delen we hieronder.

Steun het hospice

Wie weet wordt u geraakt door het filmpje en wilt u bijdragen aan het werk van het hospice. Dat kan heel gemakkelijk door Vriend te worden van ons hospice. Op deze pagina kunt u meer lezen over de Stichting Vrienden van het Hospice.

Alle berichten in: Uncategorized