Hospice Nunspeet is open in deze coronaperiode

hospice nunspeet gewoon open

Update 9/4: Lees Hospice Nunspeet wordt corona-hospice. (klik)

Verschillende hospices kunnen door de ziekte van medewerkers niet mee open blijven. Hospice Nunspeet is open in deze coronaperiode. De zorg voor de gasten is nog steeds gegarandeerd.

Wel is het zo dat er verschillende vrijwilligers en verpleegkundigen afwezig zijn. Soms omdat ze ziek zijn en soms omdat ze vanwege hun leeftijd of andere bijzonderheden beter thuis kunnen blijven om zelf niet ziek te worden. De medewerkers zijn hierdoor drukker dan normaal.

Het hospice heeft maatregelen genomen om op een veilige manier open te blijven. Deze maatregelen worden steeds met betrokkenen doorgenomen. Zo worden er bijvoorbeeld minder bezoekers toegelaten en kan er geen gebruik gemaakt worden van de algemene ruimtes. De contactpersonen van onze gasten weten de actuele afspraken. Bij twijfel kunt u altijd bellen met het hospice.

In het filmpje hieronder legt Gerrinda van der Veen voor RTV Nunspeet uit wat de maatregelen inhouden en hoe hospice nunspeet toch open kan zijn in deze coronaperiode.