Wandelen voor Hospice De Regenboog Nunspeet

Wandelen voor Hospice De Regenboog in NunspeetBart Prins heeft weer een wandeltocht georganiseerd waarvan de opbrengst naar de Hospice De Regenboog Nunspeet gaat. Een verslag van een wandelaar.

In totaal liepen er 48 wandelaars die dag mee. We verzamelden ons bij landgoed Schouwenburg waar we een kop koffie kregen. Vervolgens werden  we in auto’s  naar Tongeren  gebracht, waar de start van de  wandeling was. De heer W. Van Norel  gaf uitleg bij de begraafplaats van de familie Rauwenhoff en bij het schooltje in Tongeren , dat tot 1996 als school van Tongeren werd gebruikt. Nu  wordt het gebruikt voor bijscholing van leerlingen. IMG_20160116_095713Na een stukje op het fietspad gelopen te hebben gingen we het bos in en liepen we op smalle modderige paadjes langs de hei en vennen richting Nunspeet. De catering stond ons daar op te wachten met een lekker bakje koffie.

Bij het Schietterrein staan midden in het bos lantaarnpalen die voor een experiment van de universiteit neergezet zijn om het  gedrag van vleermuizen waar te nemen en te registreren.  De volgende rustpunt was bij de camping de Scheepsbel waar we een sanitaire stop hadden en voorzien werden van een bakje koffie. De weg werd vervolgd langs de diaconiehuisjes naar de zandverstuiving Doornspijk waar we van afstand de kamelen en de zebra’s  etc. konden  bekijken.

De wandeling ging langs  Ampies Berg richting  Landgoed Schouwenburg. We hebben tijdens de tocht alle weerstypen gehad we zagen de zon, regen, hagel en als laatste sneeuw, maar toch hebben we zonder problemen de geweldige tocht van 20 km uitgelopen.  De familie Anneveld had hun koetshuis ter beschikking gesteld,waar we met ons allen Snert konden nuttigen.

Snertwandeling voor palliatieve zorg in NunspeetAl met al willen we de organisatie, de Scheepsbel en de familie Anneveld bedanken voor de prachtige tocht, de accommodatie, en de wandelaars  voor het bedrag van 500 euro wat Bert de Jonge maandag heeft overhandigd aan Joke Overeem van de Hospice De Regenboog te Nunspeet.
Een wandelaar