Stichting Taptoe schenkt cheque aan het hospice en RTV Nunspeet

cheque taptoe voor Hospice De Regenboog

Foto RTV Nunspeet

Leden van de Stichting Taptoe Nunspeet hebben vrijdagmiddag een cheque ter waarde van €2.000,- overhandigd aan Joke Overeem van hospice De Regenboog in Nunspeet. Daarnaast mocht Heleen Bonte namens RTV Nunspeet een cheque van €1.000,- in ontvangst nemen.

De Taptoe wordt om de twee jaar georganiseerd in Nunspeet. Voor elke editie worden sponsoren benaderd zodat het evenement gratis toegankelijk is voor het publiek, de korpsen uitgenodigd kunnen worden en er geld opzij gelegd kan worden als reserve voor de stichting.

“Omdat we zuinig zijn, blijft er meestal een bedrag over”, zo vertelt Adri van der Weide. “Wat overblijft geven we weg. We proberen daarbij altijd goede doelen te vinden binnen onze gemeente. Wel een doel wat bij het algemeen belang van de inwoners ligt. We kijken niet naar achtergronden van de instellingen. Daarnaast hebben we het streven om een substantieel bedrag op te sparen, wat nuttig is voor de betreffende doelen. Dit keer hebben we gekozen voor hospice De Regenboog en RTV Nunspeet”.

De eerstvolgende taptoe wordt in 2017 georganiseerd. Een jubileumeditie, aangezien het de 10e keer zal zijn. “We zijn nu al bezig met contacten leggen voor deelnemers om aan onze taptoe mee te doen. Dit doen we bewust al vroeg omdat 2017 ook een World Music Contest (WMC) jaar is. Korpsen die daaraan meedoen worden veel gevraagd, dus dan moet je als organisatie er op tijd bij zijn”. De Nunspeetse taptoe vindt op de tweede zaterdag van juni plaats.

Dit artikel verscheen eerst op de site van RTV Nunspeet.