Nieuw beeld in de tuin van het hospice

beeld in de tuin van Hospice De RegenbooH

Kunstenaar Dirk Verheij heeft een prachtig beeld voor onze tuin gemaakt. Wat ons betreft is het de kroon op al het werk dat is geleverd om een mooie tuin voor onze gasten, bezoekers en het personeel te creeëren. We zien twee handen. Een vragende en een troostende hand.

Uit de vragende hand komt een duif tevoorschijn die wegvliegt. Een duif staat voor hoop. De andere hand is als troostend neergezet. “Het is een roepende hand om hulp. Ik vond dat wel heel toepasselijk voor het hospice. Uiteindelijk heb je handen aan het bed en ook handen tekort. Er is zoveel met handen duidelijk te maken en dat is letterlijk wat er speelt. Veel mensen verkeren in de laatste fase van hun leven daar.”

De kunstenaar heeft bewust de armen gerafeld gehouden en dus voor een ruwere afwerking gekozen. “De handen zijn knokkerig en de aderen zijn goed te zien. Het zijn doorleefde handen.”

De kunstenaar is drie maanden met het beeld bezig geweest. En nu kunnen gasten en bezoekers het vanaf verschillende zitplekken in de tuin bekijken en de gedachten laten mijmeren.

Tijdens de onthulling van het beeld kreeg directeur Gerrinda van der Veen een cheque overhandigd van 5000 euro namens Hellebrekers. Zij dragen net als vele andere ondernemers het hospice een warm hart toe.

Foto’s gemaakt door Aha fotografie